lauantai 23. huhtikuuta 2011

Tallinn, Eesti

Olin 3 päivää virossa ja tulin eilen illalla kotiin. Olin isän kanssa.

1. Päivä
Mentimme vikingline Xprs:sillä Helsingistä. Ajoimme rekalla koska isän piti tehä jotai töitä siel Viros. Ajettiin ekaks Saueen(koska iskä piti viedä jotai poijui sinne) sitte sielt lähettiin Tallinnaan ja otettiin hotelli nimeltä Dzingel. Asuttiin 9. kerroksessa :). Kun olimme vieneet tavarat hotelliin ni lähdettiin syömään läheiseen ravintolaan. Sinne kesti jonkun matkaa kävellä. Sieltä tulimme bussilla hotellille ja menimme nukkumaan.

2.Päivä
Aamulla söimme aamiaisen hotellilla ja lähdimme Tallinnan keskustaan. Matkustettiin bussilla nro 5. mun bussilippu makso 1,60(aikuinen) käytiin Vanhassa Tallinnas ja lopuks shoppailtii. Vanha Tallinna oli tosi ihana paikka ja kävimme taide näyttelyssä. Mun lippu sinne makso 20 senttii ja iskän makso joku 60 senttii. Sitte käveltiin vaaa ympäri sitä ja käytiin muutamis pikku butiikeis. Iskä osti mulle semmosen huovutetun pienen pupun yhestä liikkestä missä oli kaikkee huovutettuu ja puu käsitöitä. Vanhast kaupungist mentii shoppailee Solariksee. Sieltä ostin shandaalit ja karkkii.. :) Sieltä mentii syömää vanhaan saksalaistyyliseen kellariravintolaan. Ruoka oli tosi hyvää. :):) Sitte taxilla jotellille ja pelasin iskää vastaan yhe biljardipelin enne ku mentii nukkumaa.. Ärsyttää ku mä melkeen voitin. Unohdin vaa sanooo lopuks mihin pussitan 8 pallon. Muuten oisin voittanu!! :( No mut sen jälkee nukkuu.

3.Päivä
Herättii aika myöhään ja lähettiin aamiaisen jälkeen Shoppailee viimiset ostokset Rocca al Mare Kaubanduskeskus(kauppakeskus). Ostin jotai karkkii ja kanin herkkupaloi ja kaikkee jännää. Sieltä mentii laival Hesaa ja sielt kottii.  Oli tosi mukavaa :)


Söin tollast ruokaa ekan päivän
Vanha Tallinna
Vanhaa Tallinnaa

Lähellä hotellii meni junarata
Kapeita katuja ja kauniita taloja vanhassa kaupungissa
Pullost sai suunnillee 6senttii panttii
Halpaa oli
 -Maria


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti